Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jackers
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:23, 02 Sty 2008 Temat postu: Dyżur konsultacyjny 2.01.2008 PRZEWODNIK |
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych kształceniem w naszym hufcu. Co tydzień postaram się być do dyspozycji wszystkich, którzy potrzebują pomocy w tej dziedzinie. Pozdrawiam
hm. Jacek Gołuch
Dziś w szczególny sposób chciałbym aby potrzebujący zapozali się z wymaganiami i ideą stopnia przewodnika:
"Idea stopnia
Poznaje siebie i motywy swojego postępowania. Jest wzorem dla harcerzy. Ma uzdolnienia przywódcze. We współ-działaniu z dziećmi i młodzieżą znajduje radość, umie być starszym kolegą i przewodnikiem. Świadomie stosuje meto-dę harcerską do realizacji celów wychowawczych. Ma poczucie odpowiedzialności za pracę i powierzony zespół. Bie-rze aktywny udział w pracach zespołów instruktorskich w swoim hufcu"
Przewodnikiem może więc być osoba zajmująca się dziećmi i młodzieżą, ma być im straszym bratem. Nie może tylko zajmować się "sprawami organizacyjnymi". MUSI być związana z wychowaniem, MUSI pracować metodą harcerską. Pokazuję to aby uśwaidomiś wędrownikom z naszego hufca, że granatowa podkładka to coś więcej niż praca dla siebie i swojego środowiska, to chęć bycia wzorem i wychowawcą. Zapraszam do dyskusji, a na koniec pragnę przypomnieć wymagania stopnia, które przekonsultujemy za tydzień.
Warunki otwarcia próby
• Złożenie Przyrzeczenia Harcerskiego.
• Przedstawienie KSI programu swojej próby, zapewniającego realizację wymagań.
• Ukończone 16 lat.
Wymagania
1. Kształtuje własną osobowość zgodnie z Prawem Harcerskim.
2. Pogłębia swoją wiedzę i rozwija swoje zainteresowania.
3. Podejmuje stałą służbę w swoim harcerskim środowisku i odpowiada za powierzony sobie zespół.
4. Zachowuje właściwe proporcje w wypełnianiu obowiązków wynikających z przynależności do różnych grup spo-łecznych (rodzina, szkoła, drużyna, środowisko zawodowe).
5. Wykazał się znajomością podstawowych dokumentów Związku, w tym Statutu.
6. Bierze udział w życiu hufca.
7. Współorganizował przedsięwzięcie dla kilku drużyn.
8. Wykazał się umiejętnością pracy wychowawczej z dziećmi lub młodzieżą w wybranej grupie wiekowej, w tym:
- znajomością specyfiki rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży,
- stosowania harcerskiego systemu wychowawczego w pracy z drużyną (gromadą),
- umiejętnością organizowania pracy z grupą (w systemie małych grup),
- umiejętnością tworzenia planu pracy i jego realizacji,
- umiejętnością prowadzenia dokumentacji niezbędnej do działania drużyny (gromady).
9. Przestrzega przepisów dotyczących zasad bezpieczeństwa w pracy z dziećmi i młodzieżą.
10. Uwzględnia elementy wychowania ekonomicznego w swojej działalności harcerskiej.
11. Pełnił funkcję podczas HAL lub HAZ.
12. Wykazał się znajomością harcerskiej literatury i prasy.
13. Współpracuje ze środowiskiem działania – rodzicami, szkołą itp.
14. Ukończył kurs drużynowych lub przewodnikowski.
Warunki zamknięcia próby
1. Posiadanie wiedzy i umiejętności na poziomie stopnia Harcerki Orlej/Harcerza Orlego.
2. Zrealizowanie wymagań próby.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jackers dnia Czw 8:31, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
promet22
Gość
|
Wysłany: Pią 21:24, 04 Sty 2008 Temat postu: ventiro |
|
|
Witka.... ankietka zrobiona, dostarczona...... ale nie rozdana, bo cytujac "wiecej osob bedzie nastepnym razem" czyli czekamy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grecja
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jawor
|
Wysłany: Pią 22:12, 04 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Tak Grzegorzu. Uznałam, że rozdam ankietę w piątek 10 stycznia podczas nocy w Ogólniaku. Wtedy będziemy mieli "pod ręką"większość działających w naszym hufcu ludzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|